ICT & Communicatie
Het gemeentebestuur heeft de sneltrein van de digitalisatie niet gemist. Onder het liberale bestuur werd een ICT-dienst opgericht waar op heden 2
fulltime ICT-medewerkers dagdagelijks bezig zijn ter ondersteuning van de
verschillende diensten. De communicatie en de administratieve
dienstverlening tussen het gemeentebestuur, de gemeentelijke diensten en de
inwoners verloopt via verschillende kanalen. Het is voor Open Vld
Lochristi essentieel dat elkeen met zijn/haar vraag snel terecht kan bij de juiste
dienst. Door de toenemende digitalisering en de inzet van sociale media
kunnen veel inwoners snel en adequaat worden geholpen.
In samenwerking met de communicatiedienst, die ondertussen ook 3 medewerkers telt, werd werk gemaakt van een interactieve website, een gemeentelijke app waar we snel onze burgers kunnen informeren, een digitaal reservatiesysteem voor o.a. sport- en jeugdkampen, een digitaal notuleringspakket en zo veel meer… Maar toch blijven de ‘klassieke kanalen’ nog steeds relevant. Het maandelijks informatieblad, informatievergaderingen, een goed gesprek,… bewijzen nog steeds hun waarde.